| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
amigo Aktiv

Ble Medlem: 28 Des 2003 Innlegg: 161 Bosted: Alta - AL7.2Pro
|
Skrevet: Ons Nov 05, 2008 21:42 Tittel: Kopisperre på DVD |
|
|
Hei.
Jeg har leita rundt på forumet etter innlegg som omhadler kopisperre, vil minnes at jeg en gang har lest noe om slikt her tidligere. Noen som kan hjelpe?
Einar _________________ Einar |
|
| Til Toppen |
|
 |
olavk Guru

Ble Medlem: 30 Des 2003 Innlegg: 1174 Bosted: Sjøholt
|
Skrevet: Tor Nov 06, 2008 8:00 Tittel: |
|
|
Du har helt rett, Amigo.... det var en tråd som omhandlet dette en gang for noen år siden. En av våre teknisk begavede moderatorer svarte at dette ikke var problemfritt å få til, om det i det hele gikk an i Liquid spesielt og på "hjemmebrent" generelt. Det ble skrevet et eller annet om et system som kunne brukes, dog ikke uten problem.
Jeg finner heller ikke igjen denne tråden, men husker at jeg dengang lagret en konklusjon i hodet, basert på bastante utsegn: "Dette funderer vi ikke mer på.." _________________ 7.2 pro,asusP5Q,c2d8500::HVX200
OK
|
| Til Toppen |
|
 |
Lars M Aktiv

Ble Medlem: 22 Nov 2007 Innlegg: 109 Bosted: Larvik
|
Skrevet: Lør Nov 08, 2008 15:39 Tittel: |
|
|
Hei Amigo!
Litt usikker på om jeg forstår deg rett men....
Hvis du er på jakt etter å få inn materiale fra dvd og f.eks konvertere dette til MPEG-2 eller lignende og brukes i Liquid så er det bare å Google på "DVD ripper software" så finnes det manger programmer som får til dette innenfor lovverkets regler.. |
|
| Til Toppen |
|
 |
amigo Aktiv

Ble Medlem: 28 Des 2003 Innlegg: 161 Bosted: Alta - AL7.2Pro
|
Skrevet: Tir Nov 11, 2008 17:49 Tittel: |
|
|
Nei mitt poeng var heller det motsatte, altså om det lar seg gjøre å lage kopisperre på hjemmebrente plater. _________________ Einar |
|
| Til Toppen |
|
 |
Christian Svært aktiv

Ble Medlem: 22 Des 2004 Innlegg: 262 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Tor Nov 13, 2008 4:09 Tittel: |
|
|
Hverken i Encore eller Sonic Dvdit pro får jeg legge på kopisperre uten å bruke DLT tape som master medie. Og da må det uansett til støp, ikke brenning.
Jeg ser heller ikke altformye poeng med slike sperrer. Slike sperrer virker uansett ikke mer enn at de fleste programmer for å rippe dvd'er omgår dem.
Norsk lov gjør og at forbrukere skal ha rett til å selv velge avspiller, dvs at jeg da tolker loven slik at jeg har rett til å bryte slike sperrer så lenge det er til privat bruk, feks. for å legge det i pod. |
|
| Til Toppen |
|
 |
|