| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Kjell Aktiv

Ble Medlem: 30 Jul 2004 Innlegg: 134 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Lør Jan 02, 2010 19:14 Tittel: Spille hdv tilbake til tape |
|
|
Hei ! Godt nyttår !
Jeg har for en tid tilbake anskaffet meg en Canon HV30. Jeg får importert film til Liquid (har 7.2) men har hatt problem med å overføre materialet tilbake til kamera. Meldingen jeg får som står med rød skrift på kameradisplayet er: "Playback std locked incompatible video input".
Om jeg prøver "tools -record to tape" får jeg meldingen: The timeline format can´t be recorded with the selected recorder". Er det noen som vet om det ikke går å overføre HDV- tilbake til dette kameraet ?
Noen fakta fra timeline properties:
File Type: M2V
Codec: IPB MPEG-2 MP@H-14 4:20
Data rate: 25 Mbits/s
Aspect rate 16:9
Original Image Size: 1440 x 1080, 24 bots/pixel
Samples/s: 25.00 fps
Pixel format: 1.333: 1(HDV 1080/SVCD
Content is interlaced Yes (top field first
Alpha No
Quality Rank Normal
I manualen til kameraet står det:
"Standarden av den overførte video avhenger av standarden av den originale videopptakelse og kompabiliteten med videoredigeringssoftwaret.
Under overførsel av en video som opprinnelig er opptatt i HDV standarden, vil den overføte video være i HD standarden hvis videoredigeringssoftwaret støtter high-definition video.
I vanlig DV-format fungerer kontakten mellom AL og kamera.
Om noen på forumet har samme kamera, eller beslektet, kan dere se hva jeg gjør galt ? |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lars M Aktiv

Ble Medlem: 22 Nov 2007 Innlegg: 109 Bosted: Larvik
|
Skrevet: Fre Jan 08, 2010 9:45 Tittel: |
|
|
Hei Kjell!
Jeg h ar selv et Canon XH A1 HDV kamera og har i dag testet å spole en sekvens tilbake til tape og får samme melding som deg.
Jeg skal "forske" litt i dette og se om jeg finner løsning
Det må jo være andre som har også opplevd dette.... _________________ _______________________________________
Liquid 7.2.1:: Nvidia Quadro FX1700:: XP PRO SP3:: Canon XH A1:: Letus Extreme 35mm:: Indislider PRO
_______________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Kjell Aktiv

|
Skrevet: Fre Jan 08, 2010 9:55 Tittel: |
|
|
Det var jo hyggelig å få reaksjon, ikke så mye liv her inne lenger. Om vi ikke får eksportert materialet, blir jo vitsen litt borte - om vi ikke er nødt til å investere i blueray-brenner og et dertil egnet program. Jeg vil jo gerne fortsette med AL om det er mulig. Jeg forsker og - men står litt fast.
Følger våre gamle moderator-hjelpere med på forumet lenger ? |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lars M Aktiv

|
Skrevet: Lør Jan 09, 2010 17:27 Tittel: |
|
|
Hei igjen!
Jeg har kommet et godt stykke videre:
Velg Control Panel > Site > System Settings > Inputs/Outputs > Video Outputs > IEEE 1394 og sett MPEG output format til HD2/50 (Hvis kameraet ditt lager 50 halvbilder pr sekund) eller noe annet som stemmer med formatet ditt....
Dette lager eksportfil og jeg kommer videre til "Tape Check". Jeg trykker "ok" men får ikke initsialisert kamera. Dette tror jeg har med oppsett på kamera. Det blir neste...
Foreslår at du prøver en variant av dette men sjekk oppsett på kamera ditt for å motta på IEEE 1394. _________________ _______________________________________
Liquid 7.2.1:: Nvidia Quadro FX1700:: XP PRO SP3:: Canon XH A1:: Letus Extreme 35mm:: Indislider PRO
|
| Til Toppen |
|
 |
Kjell Aktiv

|
Skrevet: Søn Jan 10, 2010 11:28 Tittel: |
|
|
| Flott ! dette skal jeg prøve når jeg kommer hjem, godt fortsatt å få hjelp her på forumet. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Kjell Aktiv

|
Skrevet: Man Jan 11, 2010 20:30 Tittel: |
|
|
Sliter fortsatt. Jeg gjorde endringen du foreslo i kontrollpanelet. I manualen til mitt hv30 står følgende løsning til feilmeldingen (Playback std locked incompatible video input): "De aktuelle videokamerainstillinger matcher ikke HDV/DV standarden for video ingangssignalet. Skift (Playback std/avspilingsstd)instillingen, så den matcher video inngangssignalet". Jeg hadde den (selvfølgelig ?) på HDV, men skiftet til Auto - da svitchet den til DV og feilmeldingen ble borte. Men jeg kan fortsatt ikke overføre til tape, og meldingen jeg får når jeg prøver er "The timeline format can´t be recorded with the selected recorder."
Går det ikke an mon tro å overføre hd-materiale tilbake til dette kamera ? i tilfelle har jeg kanskje kjøpt "katta i sekken" ? jeg så på et annet forum at noen anbefalte å bruke DV formatet fortsatt - selv med hdv kamera - hmm |
|
| Til Toppen |
|
 |
Kjell Aktiv

|
Skrevet: Tir Jan 12, 2010 13:13 Tittel: |
|
|
Da ser det ut som jeg har klart det gitt. Jeg vet ikke helt sikkert hva som gikk galt, men jeg prøvde med et annet test-prosjekt, og det gikk fint med den endringen du foreslo.
Vet ikke om det har noe med at jeg fuset det andre prosjektet å gjøre, men nå ser jeg i alle fall at det lar seg å gjøre å få det til. Da kan jeg fortsette å bruke AL videre - takk for hjelp, håper du løser ditt problem. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lars M Aktiv

|
Skrevet: Ons Jan 13, 2010 0:55 Tittel: |
|
|
Den som gir opp har tapt  _________________ _______________________________________
|
| Til Toppen |
|
 |
|