| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Predecessor Svært aktiv

Ble Medlem: 23 Des 2003 Innlegg: 429 Bosted: Oppegård, Liquid 7.2 Norsk
|
Skrevet: Lør Mar 06, 2010 22:33 Tittel: Import fra DV til laptop uten firewire. USB er det mulig |
|
|
Lenge siden jeg har vært innom her, men nå er jeg her.
Har ikke vært borte i dette problemet, men en venn av meg har et DV kamera med Firewire utgang. Finnes det en et program, adapter som kan overføre materiale uten noen form for forringelse. Han vil i utgangspunktet få tapene over på harddisker.
Personlig tror jeg oddsene er dårlige uten firewire. Han har ikke PCMCIA slot på maskinen.
Takker for et eventuelt postivt svar.
Hilsen
Paal _________________ Den som tror at man er ferdig og utlært, er ikke utlært, men ferdig! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lars M Aktiv

Ble Medlem: 22 Nov 2007 Innlegg: 109 Bosted: Larvik
|
Skrevet: Søn Mar 07, 2010 11:33 Tittel: |
|
|
Hei!
Tror ikke ønsket ditt har noen god løsning.... sjekk denne linken
http://www.dvinfo.net/forum/open-dv-discussion/129316-usb-firewire-adapter.html
For å beholde kvaliteten bør nok DV overføres på et system med Firewire.
Lykke til  _________________ _______________________________________
Liquid 7.2.1:: Nvidia Quadro FX1700:: XP PRO SP3:: Canon XH A1:: Letus Extreme 35mm:: Indislider PRO
_______________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Kjell Aktiv

Ble Medlem: 30 Jul 2004 Innlegg: 134 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Ons Mar 17, 2010 17:17 Tittel: |
|
|
Litt i samme gate. Jeg har kjøpt meg en ny, relativt kraftig maskin med Win 7 ultimate. Jeg oppdaget at den ikke hadde firewire-inngang og lurer på om jeg kan bruke bob´en til å importere kamera-firewire-bob-usb til maskinen. Jeg vet ennå ikke hvordan AL 7.2 vil fungere i win 7, men har fått inntrykk av at noen har fått det til, noen med erfaringer ? må man installere XP-mode ?
Om AL ikke virker, kan jeg i så fall bruke bob til å importere til andre program ? hvis ikke er det jo bare å kjøpe et firewire-kort, men interessant å høre om det lar seg gjøre. |
|
| Til Toppen |
|
 |
|