Brukerforum for Avid Liquid Forum Hovedsiden Brukerforum for Avid Liquid
Klagemur og bønnhøring for deg som redigerer video!

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Får ikke brent dvd til å fungere

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Brukerforum for Avid Liquid Forum Hovedsiden -> Eksport og CD/DVD
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Plecto
Aktiv

Ble Medlem: 19 Mar 2006

InnleggSkrevet: Man Sep 29, 2008 1:10    Tittel: Får ikke brent dvd til å fungere Svar med Sitat

Hei. Jeg lagde en samling av alle mine småfilmer på en dvd med en enkel dvd meny hvor jeg kunne enkelt finne fram. Det fungerer helt fyltende i liquid og i hvilket som helst program etter at filmen er blitt eksportert til en VideoTS mappe. Men i mors gamle billigspiller begynner den å krangle. Enkelte linker fungerer ikke ordentlig, noen filmer hakker samt at knappene stemmer ikke overens med filmene (knappene sender deg til feil film). Jeg trudde dette var dvd spilleren som ikke var helt glad i brente dvder, men selv i min spiller som er av heller god kvalitet klarer den ikke å spille, der får jeg ingenting opp, kun beskjed om at formatet ikke støttes! Hva er galt her? Jeg har ikke endret noen instillinger under eksporten av dvden.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
topa
Aktiv

Ble Medlem: 09 Jan 2004

InnleggSkrevet: Man Sep 29, 2008 8:41    Tittel: Svar med Sitat

Erfaringen er at kun DVD spillere med ny CODEC fungerer som de skal Stange hodet i veggen med menyer laget i Liquid 7.
Jeg hadde en lang diskusjon med liquid support om dette og endte opp med kjøp av en ny DVD spiller. Erfaringen er at Liquid 6 var bedre enn Liquid 7 på dette området med gamle avspillere.

topa
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Plecto
Aktiv

Ble Medlem: 19 Mar 2006

InnleggSkrevet: Man Sep 29, 2008 9:37    Tittel: Svar med Sitat

Men liquid skal jo klare å lage en dvd som de fleste dvd spillere skal klare å lese. Hva hvis man driver mer proffesjonelt og skal brenne ut 100dvder for salg, da er man jo avhengig av at de fungerer.

Men dessuten har jeg brent mange dvder før med samme program, samme dvdbrenner, samme type plater og som har fungert feilfritt i alle dvd spillere jeg har kommet over, det bør jo være mulig å gjenta suksseen Glis
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
topa
Aktiv

InnleggSkrevet: Man Sep 29, 2008 10:47    Tittel: Svar med Sitat

Helt enig at DVD-meny burde fungert bedre i Liquid Per, du lyver .
Som en konsikvens av dette, har jeg sluttet og lage menyer på prosjekter som 'leveres' ut til andre. En enkel måte å slippe klager på. DVD spole funksjonen er den de får bruke i steden Gruble, gruble .

Vi får håpe på en oppgradering til neste år, som er bedre på dette området (og tekst).

mvh
topa
Til Toppen
olavk
Guru

Ble Medlem: 30 Des 2003

InnleggSkrevet: Tir Sep 30, 2008 7:40    Tittel: Tips Svar med Sitat

Intet er feilfritt....

Har lært meg noen holdepunkter for å få kjørbart resultat på DVD:

-Sett ned bitrate, og bruk constant. 5-7000. Pass på å ikke fylle plate til mer enn 97-98%. Sett heller ned bitrate enda noen hakk enn å bruke variabel..... Dette eliminerer hakking på de fleste avspillere.

-Noen menyer funker 100%, noen er litt tøvete mht. returknapper/videreknapper (på stuespillere). Bruker overveiende den med blå kuler, uten bilderammer. Den virker 100%.

-Ikke modifisere menybakgrunnen, men sett den til gjennomsiktig og legg bilde under.

-Bruk DVD-veiviser kun til å sette inn menyen. Gå så ut av verktøyet, og bruk verktøyet DVD-verktøy for å gjøre ferdig.

Min erfaring er at disse enkle forholdsregler er nok til å unngå misfornøyde mottagere.....

Massekopiering gjøres i Nero, med to eldre maskiner med tre brennere i hver....
"I skolen terper man de små tabeller.
I livet lærer man, at de ikke gælder"

(Piet Hein)
Til Toppen
grusgrus
Ny i forumet

Ble Medlem: 20 Jan 2004

InnleggSkrevet: Ons Apr 07, 2010 20:36    Tittel: Brenning av DVD Svar med Sitat

Har laget en dvd i liquid 7,2 med endel capitler som i preview fungere perfekt,men når jeg har brennet en dvd ferdig, så fungere ingen ting.
er det noen som har en anelse hva som er gale.
bruker en barbar pc windows vista 64 bit
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
topa
Aktiv

InnleggSkrevet: Tor Apr 08, 2010 7:05    Tittel: Svar med Sitat

Har du mulighet å forsøke DVD'n på andre avspillere og PC? Jeg har vært borte i 'gamle' DVD maskiner som ikke spiller AL menyer.

TOPA
Til Toppen
grusgrus
Ny i forumet

Ble Medlem: 20 Jan 2004

InnleggSkrevet: Tor Apr 08, 2010 15:57    Tittel: Svar med Sitat

ja jeg har forsøkt på flere maskiner og andre dvd spillere,ingen ting fungere . Merkelige greier.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
topa
Aktiv

InnleggSkrevet: Tor Apr 08, 2010 16:46    Tittel: Svar med Sitat

Siden ingenting fungerer, burde du ha brent en DVD (-RW) av en liten snutt uten menyer. Deretter teste den i DVD spilleren. Da får du sjekket ut brenneren og de innstillingene du bruker.

Har du oppdatert firmvaren i DVD brenneren din?

TOPA
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Brukerforum for Avid Liquid Forum Hovedsiden -> Eksport og CD/DVD Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

phpBB.no - Norsk phpBB support