Brukerforum for Avid Liquid Forum Hovedsiden Brukerforum for Avid Liquid
Klagemur og bønnhøring for deg som redigerer video!

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Hvordan re-linke MXF/XML-filer til tidslinja?

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Brukerforum for Avid Liquid Forum Hovedsiden -> Innspilling og import
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
wind
Litt aktiv i forumet

Ble Medlem: 10 Mai 2006

InnleggSkrevet: Lør Mai 15, 2010 15:35    Tittel: Hvordan re-linke MXF/XML-filer til tidslinja? Svar med Sitat

Pga reinstallasjon av Avid Liquid finner ikke Liquid tilbake til bilde- og lyd som programmet la i MEDIE / REELS-mappene ved import. Gjelder linken til NOEN av mappene med stoff. X-received fra P2-kort.

Alt stoffet ligger i PC-en med 5 mxf og 5 xml-filer i hver mappe som Liquid opprettet for hvert klipp ved x-receive (1 bildefil og 4 lydfiler pr. klipp). Ca. 100 klipp.

Hvordan kan jeg få linket klippene korrekt med lyd til tidslinja igjen? "Verify imported media" greier ikke dette med mxf / xml-filene så vidt jeg kan se.

Den vanlige "Import"-funksjonen i Project-vinduet greier å importere bildet, men ikke lyden. Kommer feilmelding om lydfilene og de blir ikke importert.

Rødlinja over tidslinja blir borte over nyimporterte klipp og bildet lar seg spille av, men har altså ingen lyd. Lar seg heller ikke eksportere. Da dukker feilmeldingen "Warning - some media is missing". Uansett hvor kort segment som forsøkes eksportert.

"Error log" blinker med rødt ropetegn og med melding som: "No import info for 0084DM" (Eksempel). Tallene til sist varierer tilsynelatende avhengig av hvilken sekvens jeg forsøker å eksportere.

Mesteparten var ferdig redigert da jeg måtte reinstallere Liquid. Kommer ikke videre.

Hvordan re-linke stoffet korrekt? Innholdet på P2-korta er forlengst slettet. Men som sagt: alt importert (x-received) stoff fra P2-korta ligger i PC-en!

Og da bør det vel være mulig å redigere med det??
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
topa
Aktiv

Ble Medlem: 09 Jan 2004

InnleggSkrevet: Ons Mai 19, 2010 8:51    Tittel: Svar med Sitat

Er LE satt opp til riktig sted for data i kontrollpanelet -> media?

topa
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
wind
Litt aktiv i forumet

Ble Medlem: 10 Mai 2006

InnleggSkrevet: Ons Mai 19, 2010 14:44    Tittel: Svar med Sitat

Takk skal du ha!

Det er riktig. Liquid hadde "glemt" alle unntatt en innstilling i kontrollpanel - Media. Når jeg linket opp alle aktuelle Media-kataloger i kontrollpanelet, forsvant de små ropetegna som dugg for solen, lyden var der og sekvensene lot seg eksportere. Takker! Særs glad
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Brukerforum for Avid Liquid Forum Hovedsiden -> Innspilling og import Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

phpBB.no - Norsk phpBB support